يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

معاونت غذا و دارو

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • نشست هم انديشي ستاد توزيع داروئي استان لرستان
      كد خبر: 24562
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      تعداد بازديد: 128

      نشست هم انديشي ستاد توزيع داروئي استان لرستان

      به نقل از روابط عمومي معاونت غذا و دارو ، نشست هم انديشي ستاد توزيع داروئي استان با حضور معاون غذا و دارو، مدير اداره دارو و مواد مخدر غذا و دارو مديريت كليه شركتهاي پخش سراسري و استاني ، مسئولين فني كليه شركتهاي پخش سراسري و استاني ، رياست كليه بيمارستانها و  شبكه هاي بهداشت و درمان استان،  برگزار شد.  هدف جلسه بررسي وضعيت كمبود دارويي استان ، وضعيت فيزيكي انبارهاي شركت ها و اصول GSP , GDP و ممنوعيت سبد فروشي و توزيع عادلانه دارو  بيان كرد.  دكتر فرهاد مومني مدير اداره دارو و مواد مخدر غذا و دارو نيز در اين نشست گفت: وضعيت دارويي در بيمارستانها و داروخانه ها به صورت ميداني بررسي شد. دكتر مومني با بيان اينكه تهيه و تأمين دارويي استان در وضعيت خوبي قرار دارد و هيچ مشكل خاصي وجود ندارد، افزود: معدود موارد محدوديت نيز در حوزه كشوري است. او ادامه داد: در كل وضعيت خوبي در حوزه دارو و مراكز درماني تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي لرستان و داروخانه‌ها وجود دارد.دارو بايد داراي اثربخشي، سلامت و كيفيت مناسب باشد، لذا در اين فرايند مصرف كننده، توليد كننده، توزيع كننده و وضع كنندگان قانون با يكديگر به نسبت وظايف مشروحه خود در فرآيند تضمين كيفيت دخيل بوده و مسئوليت دارند .هدف ازتهيه اين دستورالعمل ارائه راهكارهاي استاندارد جهت انبارداري بهينه مطابق با آخرين گايدلاين هاي بين المللي مي باشد.

       دكتر محسن اسدبيگي تصريح كرد: پيگير مطالبات شركت هاي دارويي از بيمارستانها و مراكز درماني تابعه دانشگاه هستيم تا ضمن تسويه قسمتي از بدهي ها ، زمان پرداخت مطالبات را تا حدامكان به حداقل  برسانيم. 

      وي ضمن تاكيد بر لزوم پايش و رفع مشكلات دارويي استان، از افزايش نظارت ها بر روند توزيع عادلانه دارو در استان خبر داد و گفت: انتظار ما در راستاي خدمت رساني به مردم از شركت هاي دارويي در شرايط كنوني  اين است كه بيشتر از هر زمان ديگري در كنار مردم باشند و ضمن رعايت ضوابط در جهت توزيع عادلانه دارو گام بردارند و معاونت غذا و دارو نيز در حيطه توزيع عادلانه دارو نظارت هاي بيشتري اعمال خواهد كرد.

      در اين نشست نمايندگان شركت هاي پخش دارويي استان روساي بيمارستانها مشكلات و چالش هاي خود را در زمينه تامين و توزيع دارو  مطرح و براي رفع آنها راهكارها و پيشنهاداتي ارائه دادند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 7.7353689670563 seconds.
memoryUsage : 7915Kb