شنبه،11 فروردين 1403 English

معاونت غذا و دارو

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • ايسنا/لرستان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: كرونا با تكيه بر توان علمي و تخصصي و استفاده از تمامي امكانات داخلي مديريت شد.
      كد خبر: 23794
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      تعداد بازديد: 57
      توسط معاونت غذا و داروي لرستان برگزار شد

      ايسنا/لرستان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: كرونا با تكيه بر توان علمي و تخصصي و استفاده از تمامي امكانات داخلي مديريت شد.

      به نقل از روابط عمومي ،

       

      ايسنا/لرستان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: كرونا با تكيه بر توان علمي و تخصصي و استفاده از  تمامي امكانات داخلي مديريت شد.

      دكتر محسن اسدبيگي در سي و ششمين نشست اعضاي قطب چهار معاونت‌هاي غذا و دارو كشور كه به ميزباني لرستان و در هتل شهرداري خرم‌آباد برگزار شد، اظهار كرد: لرستان از نظر امكانات دارويي داراي ۲۴۰ داروخانه وجود دارد و پنج كارخانه داروسازي در استان مستقر است كه داروهاي صنعتي و شيميايي را توليد مي‌كنند.

      وي ادامه داد: بيش از ۱۲۰ كارخانه آرايشي و بهداشتي و مواد غذايي و كارگاه‌هاي توليد مواد غذايي در استان فعاليت دارند.

      معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي لرستان با توجه به فرمايشات و تاكيدات مقام معظم رهبري و مسئولان نظام در موضوع اشتغال و رونق توليد، اقدامات خوبي در معاونت غذا و دارو لرستان انجام گرفته است، عنوان كرد: هر هفته جلسات كميسيون فني برگزار مي‌شود و در سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ پروانه صدور و تمديد در كميته‌هاي اين معاونت ثبت شده است.

      اسدبيگي در ادامه با باين اينكه در پاندمي كرونا نقش لجستيكي همكاران حوزه غذا و دارو در بحران كرونا به عنوان مدافعين گمنام در كنار ساير مدافعين سلامت حائز تقدير است، افزود

      وي گفت: با وجود تحريم‌ها و محدوديت‌هاي ناشي از پاندمي كرونا، اما با تكيه بر توان علمي و تخصصي و استفاده از  تمامي امكانات و ظرفيت هاي موجود در توليد دارو و ملزومات، اين بحران به خوبي مديريت شد.

      معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي لرستان اظهار كرد: در توليد دارو يارانه دارو به عنوان يك معضل مطرح است كه بايد مورد اهتمام ويژه قرار گيرد.