چهارشنبه،19 ارديبهشت 1403 English

معاونت غذا و دارو

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • چهاردهمين دوره هفته پيشگيري از مسموميت
      كد خبر: 17537
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      تعداد بازديد: 80
      چهاردهمين دوره هفته پيشگيري از مسموميت

      چهاردهمين دوره هفته پيشگيري از مسموميت

       دكتر امين حسنوند معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي لرستان بمناسبت هفته پيگشيري از مسموميت ها گفت: چهاردهمين دوره هفته پيشگيري از مسموميت‌ها از سوي ستاد مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم سازمان غذا و دارو  با همكاري دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور، 38 مركز اطلاع رساني داروها و سموم  (DPIC)، سازمان نظام پزشكي و انجمن هاي تخصصي، سازمان پزشكي قانوني، سازمان آموزش و پرورش، شهرداري و بسياري از ادارات و سازمانهاي مرتبط با موضوع، در هفته اول آبان ماه با هدف كاهش مرگ و مير ناشي از مسموميت ها برگزار مي شود.

      شعار هفته پيشگيري از مسموميت ها به دليل شيوع مسموميت دارويي در كشور در سال جاري را با عنوان  " با افزايش آگاهي، مانع مسموميت دارويي شويم" اعلام شده است.

      ايشان افزود: بطور كلي هدف از برگزاري اين هفته اطلاع رساني و آموزش مردم به منظور انجام اقدامات عملي براي پيشگيري از بروز مسمويت ها مي باشد.

      دكتر حسنوند يادآوري كرد: مسموميت ها چه عمدي و چه اتفاقي قابل پيشگيري است و آموزش و افزايش سطح آگاهي مردم بهترين راهكار پيشگيري از بروز مسموميت به شمار مي رود. براي رسيدن به هدف كاهش مرگ‌ و مير ناشي از مسموميت‌ها، راهكارهايي مانند تمركز بر آموزش، نحوه پيشگيري از مسموميت در كودكان، مسموميت ناشي از ‏داروها، سموم دفع آفات، مواد شيميايي، سوء مصرف مواد، مسموميت با فلزات سنگين، گياهان سمي و گزيدگي‌ها، ‏گازها و منوكسيدكربن و ارتقاي دانش جامعه درخصوص خطرات ناشي از مسموميت‌ها و نحوه برخورد با اين ‏رخداد اتخاذ مي‌شود.

      وي گفت: با توجه به آمار مراجعين به بيمارستانها و مراكز درماني استان همچنين اعلام آمار پزشكي قانوني به دليل شيوع بالاي مسموميت با داروها، اهميت آموزش در خصوص تمركز ‏بيشتر بر بحث آشناسازي جامعه با خطرات ناشي از نگهداري و مصرف صحيح داروها و خطرات و تبعات اين ‏نوع مسموميت اتخاذ شده است كه مباحث كاربردي بر اساس روز شمار اين هفته از يكم تا هفتم ابان ماه در اختيار هم استاني هاي شريف از طريق برنامه راديويي و تلويزيوني قرار خواهد گرفت و در نظر داريم با همكاري سازمان ها و نهادهاي مرتبط با موضوع به اصلي ترين اهداف برگزاري هفته مذكور كه همان ارتقاء سلامت جامعه و كاهش مرگ و مير ناشي از مسموميت ها است برسيم ان شاءالله.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543350 آخرین به روزرسانی: 16 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

Page created in 3.5273687839508 seconds.
memoryUsage : 8385Kb